BASF Releases Color Trend Forecast for Asia Pacific
BASF는 오는 2~3년에 대한 글로벌 및 아시아 태평양 컬러 트렌드 예측을 발표했다.
최신 컬러 트렌드 예측의 주제인 "Wide Awake"는 사람들의 앞으로의 도전에 대한 경고를 나타낸다.
“Wide Awake”의 다른 주요 개념은 그들의 생각의 방식을 바꾸고 현실을 받아들이면서 앞으로 나아가려는 사람들의 에너지와 열정을 표현한다.
-아시아 태평양 지역의 컬러 트렌드-
자연 재해와 시장 성장의 둔화에 의한 글로벌 경제 불확실성은 아시아 태평양 지역 사람들에게 잠시 멈추어 무엇이 그들에게 진정 중요한가에 대한 생각을 할 수 있는 기회를 제공한다.
자기 나라의 편안한 향기를 찾는 사람들은 그들의 문화와 국가의 특별한 가치들이 투영된 컬러와 디자인에 집중한다.
레드, 골드 기반의 색상뿐만 아니라 브라운이나 올리브 같은 자연적인 색의 넓은 범위로 세련되고 풍부한 색상의 출현이 있을 것이다.
또한, 자동차 산업에 사용되는 컬러는 그 지역의 사회 경제적 정서가 강력하게 반영된다.
반면, 블랙, 실버, 그레이, 화이트 같은 중립적 색상이 부상하기 시작한다.
브라운은 계속해서 인기가 있을 것이다. 빠르게 개발중인 아시아 국가에서는 브라운, 그린 같은 자연 친화적인 색상의 선호도는 사람들이 서서히 더욱 레저 중심의 도시형 라이프 스타일로의 관심을 갖게한다.
“우리는 아시아 지역에서 차량용으로 사용되는 좀더 일반적인 컬러를 알아 볼 것이다.” BASF Japan의 아시아 태평양 컬러 디자인 센터의 수석 컬러 디자이너인 Chiharu Matsuhara는 말했다.
“최근 생겨나는 정서는 우리의 기원을 중시하고 다른 해외 문화와 선호도에 끌려가는 대신 우리 자신의 스타일을 보여주는 것이다.” Matsuhara는 설명했다.
인도에서는, 여성과 젊은이들의 자동차 소유의 증가가 미래의 자동차 컬러 트렌드에 큰 영향을 줄 것이다. 이 증가하는 자동차 소유자들은 더 크게 스타일을 의식하고 차량의 색상에 그들 개인의 취향을 나타낼 것이다.
“BASF의 컬러 트렌드 예측은 자동차 메이커들인 우리의 고객에게 큰 가치가 있다. 정보는 그들의 디자인과 생산 계획에 도움을 준다.” BASF 인도, 코팅 솔루션 최고 경영자인 Christophe Cazabeau는 말했다.
“우리가 새로운 코팅 솔루션을 개발할 때 우리는 우리의 컬러 디자인과 인기있는 색상과 트렌드를 결합시킨다. Cazabeau는 덧붙였다.
아시아 태평양 지역의 인기 있는 교통수단인 모터사이클 컬러 퍼포먼스는 지역 문화에 따라 더욱 다양하게 사용된다.
가족용 모터사이클 중에는 화이트, 블랙, 실버 펄 같은 보수적이고 럭셔리한 색상이 인기 있다. 개인용 모터사이클은 중성적인 색상 뿐 아니라, 개인 스타일을 반영하는 다양한 색상들이 사용된다.
-글로벌 트렌드-
요즘, 세계는 불안한 금융 상황과 여러 지역에 빈번하게 발생하는 자연 재해 등의 다양한 문제에 직면해 있다.이런 어려운 환경에서 사람들은 매일 매일이 얼마나 중요하고 무엇이 진정한 재산인지에 대해 각성하고 있고 경계심을 늦추지 않는다. 차분한 색상과 자연스러운 톤의 색상은 대세가 될 것이다. 예를 들면, 그린, 블루-그린, 올리브-그레이 등의 색상이다. 브라운은 광범위 적으로 인기가 지속될 것이고 그린을 베이스로 하는 색상은 확장 될 것이다.
사람들이 현실을 받아들임과 동시에 앞으로 나아가는 방법과생각하는 방식을 바꿀 것이다.
결론으로, 아시아 태평양 , 유럽, 북미 지역의 공통적인 매듭은 사람들의 진보적인 인식이고, 이것은 최신 컬러 트렌드를 반영한다.“Wide Awake”의 세계적 테마의 기반으로 하는 컬러 트렌드는 "발명 (생성)", "이야기 (스토리 텔링)"와 "양성 (창의력을 육성)"으로 분류된다.
# 오역에 주의하시고, 원문을 참고 하세요~
BASF has announced its global and Asia Pacific color trends forecast for the
coming two to three years. The theme of the latest color trend forecast, “Wide
Awake,” indicates that people are fully alert to the challenges of the future.
Another key concept of “Wide Awake” expresses the energy and passion of people
to move forward by accepting reality and changing their way of
thinking.
Color Trends in Asia Pacific Natural disasters and a market
slowdown due to global economic uncertainties have given people in Asia Pacific
an opportunity to pause and think about what is truly important to them. People
are finding comfort in the scents of their homeland and are focusing on colors
and designs that project the unique qualities of their cultures and nations.
There will be an emergence of refined, rich colors with a wide range of red,
gold-based colors, as well as colors of nature, such as brown and
olive.
Colors used in the automotive industry also strongly reflect the
socio-economic sentiments in the region. While neutral colors such as black,
silver, gray, white remain the order of the day, hues with green-color influence
are starting to emerge. Brown will continue to be popular too. In
fast-developing Asian countries, the preference for more nature-related colors
such as browns and greens suggests that people are gradually leaning towards a
more leisure-oriented urban lifestyle, as opposed to focusing entirely on
luxury.
“We are going to see more typically Asian colors used in vehicles
in the region,” said Chiharu Matsuhara, Chief Color Designer, Color Design
Center Asia Pacific, BASF Japan Ltd. “The emerging sentiment is to value our origins and show our own
style instead of being led by other foreign cultures and preferences,” Matsuhara
explained.
In India, the rising number of women and younger car owners is
going to impact the future automotive color trend. These up-and-coming car
owners are more style-conscious and the color of their cars will be a statement
of their personal taste. “BASF’s color trend forecast is highly valued by our
customers, the car manufacturers. The information is helpful to their design and
production planning,” said Christophe Cazabeau, Chief Executive, Coatings
Solutions, BASF India Limited. “When we develop new coatings solutions for
customers, we combine our color design and take into consideration the popular
colors and trends,” Cazabeau added.
For motorcycles – a popular means of
transportation in Asia Pacific – color preferences vary more, according to local
cultures and use. Among motorcycles for family use, conservative and luxurious
colors like pearl white, black, silver remain popular. In addition to neutral
colors, motorcycles for personal use also feature a kaleidoscope of bright
colors to reflect individual style.
Global Color Trends In recent
years, the world has faced numerous challenges, including adverse financial
situations and frequent occurrence of natural disasters in various places around
the globe. In this difficult environment, people are waking up to how precious
everyday life is and what true wealth is, and are seeking a sense of security.
Tranquil colors and natural tone colors will become the mainstream – for
example, colors based on green, blue-green and olive-gray. Brown continues to be
popular worldwide, and green-based colors are expanding.
At the same
time, people are learning to accept reality, change their way of thinking and
move forward. As a result, the common tie between the regions of Asia Pacific,
Europe and North America is the forward-thinking awareness of people and this is
reflected in the latest color trends. Based on the global theme of “Wide Awake”,
color trends that are common worldwide are classified into “Invent (Create)”,
“Narrate (Story Telling)” and “Cultivate (Nurture Creativity)”.
<Chiharu Matsuhara, Chief Color Designer, Color Design Center Asia Pacific, BASF Japan Ltd. showcasing the BASF color trends forecast for Asia Pacific Region at BASF event in Pune>
<Chiharu Matsuhara, Chief Color Designer, Color Design Center Asia Pacific, BASF Japan Ltd. showcasing the BASF color trends forecast along with Mr. Christophe Cazabeau, Coatings business head, India>